Ћирила и Методија 29 18300 Пирот

(+381) 10 311 426

УПИС 2024/25.
Сазнај више...
Образовни профил: Техничар за хемијску и фармацеутску технологију
PIPI SE 4F35S – ТЕХНИЧАР ЗА ХЕМИЈСКУ И ФАРМАЦЕУТСКУ ТЕХНОЛОГИЈУ / 28 ученика / 4 године / Техничар за хемијску и фармацеутску технологију учествује у производњи фармацеутских и хемијских производа. Прати промене и захтеве у структури рада током производње. Координира радом у лабораторији, прикупља резултате анализа узорака...
Сазнај више...
Образовни профил: Фризер
PIPI SE 3PO2S – ФРИЗЕР /14 ученика/ 3 године/ Фризер пружа услуге усмерене на негу косе. Посао фризера укључује прање, шишање, естетско обликовање косе жена и мушкараца.
САЗНАЈ ВИШЕ...
Previous
Next

Joint Mentorship

Информације о пројекту:

Програм: Еразмус+ кључна активност 2 у области стручног образовања и обуке

Назив пројекта: Заједничко менторство: Боља сарадња ради бољег стручног образовања

Координатор пројекта: Хрватска привредна комора (Хрватска)

Партнери на пројекту:

  • Факултет информатике и дигиталних технологија Универзитета у Ријеци (Хрватска)
  • Привредна комора Скопље (Северна Македонија)
  • Средња школа Решица (Румунија)
  • Средња стручна школа Пирот (Србија)

Трајање пројекта: 33 месеца (од 1. октобра 2022. до 30. јуна 2025.)

Општи (Генерални) циљ пројекта:

Повећање квалитета стручног образовања и обуке

Посебни циљеви пројекта (специфични):

Унапрeдити и побољшати сарадњу учесника у стручном образовању путем организације семинара, обука и радионица и стварање смерница за бољу сарадњу у стручном образовању са примерима добре праксе (.пдф и видео формат).Унапредити имплементацију стручног образовања осмишљавањем и стварањем e-мапа везаних за праксу, омугућујући лакше и брже надгледање ученика и заједничку комуникацију између школа, послодаваца, и других актера попут Привредне коморе. Унапредити педагошке вештине инструктора како би се они што боље припремили за подучавање ученика на практичној настави, приправничкој пракси, путем е модула који служе за лакшу  припрему испита из области основног знања о подучавању ученика/студената на пракси/стажирању, и пружити додатну едукацију из области педагогије рада.

Циљне групе:

Ученици (садашњи и будући), школе (наставници стручних предмета, одељењске старешине, педагози, психолози, директори), инструктори који су задужени за праћење приправничког стажа у компанијама, коморама и другим институцијама са значајном улогом у погледу стручног образовања и обуке (нпр. агенције), стручна и општа јавност.

Резултати пројекта

  • Меморандум о разумевању између актера у стручном образовању
  • Смернице за сарадњу и комуникацију у оквиру стручног образовања, са примерима квалитетне праксе
  • Едукативни видео који објашњава и описује улоге актера у стручном образовању
  • Е-мапа учења кроз рад – унапређујуће, едукативно и комуникативно средство
  • Е-портфолио као део Е-мапе
  • Е –модули за инструкторе који спроводе ове праксе и учење кроз рад

Утицај пројекта

Пројектне активности ће имати утицај на повећану комуникацију  и сарадњу приликом учења на радном месту – у свим партнерским земљама.Такође унапредиће се педагошко знање ментора у области промета, и правног ентитета. Даље говорећи, учврстиће  се сарадња свих актера у стручном образовању и разумевање заједничких улога и одговорности у систему. Све претходно наведено ће дугорочно утицати на побољшање квалитета стручног образовања, посебно учења кроз рад. Увођење дигиталних средстава унапредиће дигитализацију стручног образовања и учења на радном месту, што ће додатно утицати на квалитет образовне понуде и стицање стручних знања и вештина. На крају, све активности ће дугорочно позитивно утицати на надметање међу предузећима и компанијама и препознавање послодаваца као добрих ментора и одговорних чланова друштва.

ERASMUS + Joint mentorship

joint membership

joint membership 2

Искуство ученика у дуалном образовању

Дуално образовање или учење кроз рад у компанији Tigar Tyres омогућило нам је занимљиво и веома корисно ново искуство. Видели смо цео процес прављења пнеуматика. На почетку смо кренули од кардиналних правила безбедности у фабрици, што нам је омогућило да схватимо који су то ризици непоштовања правила безбедности и колико је безбедност заправо битна. Научили смо и кардинална правила квалитета која нам указују колико важну улогу има квалитет. Такође смо савладали и примерно понашање које смо практиковали и на часовима у школи. Што се тиче саме практичне наставе, на почетку смо кренули са презентацијама у учионици, у фабрици. Међутим процес прављења пнеуматика најбоље смо савладали уз обилазак фабрике и машина, као и уз рад на одређеним машинама. Срећни смо и задовољни што нам је школа омогућила сарадњу са одличном компанијом, и наравно компанија која нам је омогућила још бољу праксу и значајно искуство. У фабрици смо савладали нова знања уз помоћ дивних инструктора. Инструктори су стрпљиви и пуни разумевања за рад са тинејџерима. Уз њихову помоћ и подршку научили смо и боље од очекиваног.

Панајотовић Анастасија IV-1